< Till bloggens startsida

Hypomonderi

Hallå där - här sitter jag och trycker ned knappar så de formar ord.
Samtidigt försöker jag tänka på någonting att skriva om, det är inte så lätt.
Inte när man har så mycket i huvudet. Att tänka på alltså.

Jag har en störning gott folk - hypokondri.

Frågar ni mig har jag haft alla sjukdomar som finns - det har jag fått reda på genom självdiagnos.
Jag är så hypokondrisk att jag sitter och läser om hypokondri och varje gång det kommer upp ett symptom så sitter jag och säger ''Det där stämmer, DET DÄR STÄMMER PÅ MIG''
Värst utav allt är det när det är en länk - som leder mig in på andra potentiella sjukdomar.
T.ex.
Jag kan läsa om trötthet - symptom på trötthet kan vara svårt att koncentrera sig.
''Svårt att koncentrera sig'' Hmmm... tänker jag - och googlar det.
Då går hypoalarmet i taket, 10500 träffar och alla är en allvarlig sjukdom.
Helst utav allt ska de behandlas med medicin - vilket leder till att jag måste kolla på biverkningarna.
Notera att detta är helt från ingenstans - jag har alltså självdiagnostiserat mig, till den punkt att jag börjat leta efter mediciner för att bota mig själv.

Men sen vågar jag inte heller ta min medicin - som inte ens har blivit utskriven.

Jag skulle vilja se min journal hos Carema.

Eder tillgivne, hypomons.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0