< Till bloggens startsida

Missisterås lokaltrafik - vad fan?

Jag befinner mig här igen - tråkigt va?
Nej, jag tycker det är otroligt rogivande.

Något som inte är rogivande är följande;
Folk på bussen
Det här vädret
Folk på stan
Det här vädret
Folk på landet
Och slutligen, det här vädret.

Jag vet att jag klagar hela tiden på vädret - men jag måste.

Igår så pratade jag med en amerikansk vän, han är från Mississippi och beklagade sig över det kalla vädret.
Allt jag har att säga är - nej, ni har inte kallt väder.
Nej, ni förfryser inte ansiktet så fort ni tittar ut från fönstret.
Nej, ni har inte vinter i 45 månader.
Nej, du vet inte ens hur snö ser ut.
Ja, jag ska kasta en snöboll i ditt ansikte.

Och vi återkommer igen till någonting jag redan pratat om - folk i kollektivtrafiken.

Idag så körde min buss förbi mig - för att det var fullt tydligen.
Men efter busschauffören hade kört förbi mig så stannade han 20 meter längre bort och släppte av någon.
Om det då var någon som plingade och ville av - varför inte då stanna där han ska, för att släppa av denna lyckost och släppa IN stackars lilla kalla mig?
För att han är en busschaufför - det är varför.
Jag får säga så, min morfar var busschaufför.
Så ni busschaufförer - håll er borta. (hahahahahahahahaha)
Men iallafall!

När jag väl satte mina fötter på den varma mysiga bussen - egentligen var det inte så romantiserat som jag fick det att låta, men lite måste man ju få överdriva.
Så fick alla stå upp - eller alla ''nykomlingar'' fick stå upp. Sen fick vi genomgå en ritual.
När det väl vart två säten lediga - då passade en ung rund man på att sätta sig.
Vart tror ni han satt sig?
Ni hade rätt - längst ut. Så att vi fick stå och titta på honom - vissa med mord i blicken, andra med sorg.

Varför gör man så mot sina medmänniskor - VARFÖR?
Det är väl inte så att varje gång han ska åka bil med någon, så springer han före och sätter sig i förarsätet?
Sen får personen som kör helt enkelt tampas med att ha en liten rund man i sina unga dar' som sittkudde.
Jag hade inte blivit förvånad om det kom fram att han höll in bromsen också - det är han som skapar förseningar.

Usch och tvi säger jag - åk inte buss, gå istället.

Men sen när man väl väljer att gå - så är det inte ens sandat bra, man halkar bara hela tiden.
Så mitt tips till er gott folk - innan jag resignerar - sätt på er skridskorna om ni ska hinna i tid.

Haidouk, Monogoru.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0