< Till bloggens startsida

Trafik(van)vett.

Halloj!

Jag har bestämt mig för att uppdatera efter känsla istället för att tvinga mig fram till att vara rolig - det går inte.
Eller jag vet ju inte om jag är rolig, men det är jag kanske!

Nu har iallafall tiden kommit igen för lite klagomål,
Detta vill jag kalla Trafik, p2.

Jag satt precis och lusläste VLT där jag med ivrigt öga läste - ''Spårfel stoppar tågen''
Är jag på något sätt och vis förvånad? Alla får gissa en gång var!
Har faktiskt ingen aning om vad som framkallar dessa problem med tågtrafiken.
Arga små gnomer som flyttar på spåren?
Jordplattorna?
Vinden?
Är det bara för att jävlas?

Jag har åter igen ingen aning, och jag tror jag skulle göra ett mycket bättre jobb.
Men problemet är att jag inte vet vart jag ska vända mig?
Faktiskt och otroligt nog så är det inte SJ's fel den här gången, utan Trafikverket.
Jag tror jag har funnit grunden till alla dessa problem, vi har vart så trångsynta att vi beskyllt fel part.

Så alla som är intresserade utav att ingå i en idéell förening där vi letar upp chefen för Trafikverket och nyper vederbörande i bröstvårtorna är välkomna att anmäla sig här i kommentarsfältet!

Mer om trafik,

Det finns få saker här i världen som jag hatar lika mycket som fotgängare, trots att jag är en själv.
Men folk i allmänhet som inte förstår att det faktiskt finns människor i rörelse runtomkring och att det inte går att stanna upp för att tänka mitt i en folkhop likt en freeze i BB-anda, vad har ni för fel?

Vad är det som gör att ni likt en blodtörstig varg roffar åt er befogenheten att störa mig på det viset?
Och framförallt hur vågar ni? Nu har ni tillochmed ett inlägg i min gigantiska blogg, med jättemånga läsare.

Jag vet inte om er, men jag skall iallafall börja med att bete mig som en bulldozer i sådana sammanhang.
Köra över först, snacka sen.

Det är så vi göre här i VTOWN!!!!


Ha en ytterst angenäm dag så får vi höras av senare,

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0