< Till bloggens startsida

Marsaurier och Moder Växthus!

Hallå där alla glada invånare i detta land - kanske utanför men ni förstår inte vad jag skriver då!
Idag ska vi prata om något så originellt som Sverige och dess väder - roligt va?
Kanske lite om rymden också - vi kommer till det också!

Jag vill börja med att informera moder jord om att detta inte håller längre - vad i helvete håller du på med?
Två vintrar i rad har det varit svinkallt och snö i sex månader - tycker du inte att sex månader är lite mycket?
När det väl blir sommar så är det varmt i ungefär två veckor - sen regnar det istället!

Nu ska ni inte komma och försöka att övertala mig om att det är växthuseffekten - det är det inte!
Ansvaret ligger inte på vårat bord, allt ligger på Moder Jord's obrydda axlar.

Sen är det skitsnack att jorden blir varmare bara för att jag inte källsorterar!
Tror ni att dinosaurierna källsorterade? Det var deras minsta problem!
Det kom en stor jävla asteroid och utplånade dom - var det för att dom inte källsorterade?

Nej, det var för att dom förtjänade det!
Dom har inte gjort ett skit för den här jorden - dom sprang bara runt och jagade minihästar.

Tänk vad coolt det hade vart om det fortfarande fanns dinosaurier - eller coolt kanske inte var rätt ord.
Men vi ponerar t.ex. att du sitter och äter frukost i köket, låt oss säga att du bor på sjunde våningen.
Som vilken dag som helst låter du blicken vandra på folk utanför, träden eller hur vinden greppar en flagga.
Just då - ja, just då! Så ser du ett stort Tyrannosaurus Rex-huvud stirrandes rakt i ögonen på dig.
Ni påbörjar sedan ett samtal om politik och diverse onödiga saker.

Hade det inte vart ofantligt kul?

Tror ni att det finns liv på t.ex. Månen?
Jag gör det iallafall - här är min teori.

Jag tror absolut att det finns liv på Månen, dom försöker bara att mörklägga det!
Det finns en hemlig organisation som brukar åka upp dit - ta en fika ibland med lite utomjordingar.
Alla bullar och kakor däruppe är så goda så att dom inte vill dela med sig om hemligheten.
Dom vill helt enkelt ha all fika själv - är det rätt tycker ni?
 
Jag tycker inte att det är rätt - sluta upp med det!


Kommentarer
Emelie

Men eftersom jag kommenterar nu så kan väl jag önska mig av tomten att han skickar ner lite sånt där oemotståndligt fika? Det vore ju något, att få månfika i julklapp!

2012-11-22 @ 12:47:38
URL: http://tumblr.com/lee-dell
Emelie Lindström

Fel url ovan, under eller vart kommentaren nu hamnar, men nu är det rätt!

2012-11-22 @ 12:49:20
URL: http://lee-dell.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0