< Till bloggens startsida

Konsten att klappa gubbar på huvudet och komma undan...

Måndag morgon!!!! Härligt, var så trött efter helgens bravader igår att jag inte orkade skriva någonting.
Jag såg söndagen som en blomma och lät det växa och forma en idé till vad som skola kunna skrivas!
Nu har jag tänkt klart, så nu kommer vi till skott.

För några månader sen så var jag som vilken helg som helst på IKEA.
Där fann jag någonting som återigen fick mina tankar att göra en windmill.

KARTA ÖVER IKEA MED PUNKTSKRIFT

Vad i hela jösse namn ska man med en sådan till på IKEA?
Har du någon gång sett en blind strosa runt helt ensam på IKEA?
Dom vet inte ens vilken avdelning dom är på, dom vet väl inte ens hur man hittar till kartan själv.
Och om dom har en assistent med sig, vad ska dom då med kartan till?
Genvägen var inte ens i punktskrift, men själva ordet ''genväg'' var det..
Hur ska dom hitta då?

Jag skulle vilja se en lägenhet som en blind person inrett, alla färgkombinationer.
Det skulle nästan vara som konst för mig, perfektion i allra högsta grad.

Men vi ponerar att en fullt blind person klätt på sig, gått hemifrån, satt sig i bilen och kört raka vägen till IKEA.
Fickparkerat bilen och gått in på IKEA, hittat direkt till kartan och sedan navigerat genom IKEA helt perfekt och köpt det den skulle ha.

Ungefär så skulle det se ut i en perfekt värld, men i den världen vi lever i skulle det nog se ut såhär.

En blind person vaknar, sätter på sig byxorna åt fel håll och glömmer tröjan.
Går ut och glömmer att stänga dörren och att låsa.
Sätter sig i bilen och backar över lekande barn.
Kör i motsatt fil och orsakar olyckor hela vägen fram till IKEA.
Går in på IKEA, går förbi kartorna.
Tror att hen klappar på en soffa men egentligen klappar hen på en gammal gubbe.
Det enda positiva med det är att man som blind kan klappa gubbar på huvudet och komma undan med det.
Tror att man tagit en soffkudde men det är egentligen ett spädbarn.
Går förbi kassan utan att betala (man behöver ju egentligen inte betala för spädbarn, men ni förstår)
Åker hem med barnet och orsakar olyckor igen.
Barnets föräldrar märker att spädbarnet är borta när dom ska handla 5 kronors korv.
De blir jätteoroliga och tillkallar polis.
Det blir ett jävla pådrag för det är en försvunnen bebbe.
Polisen lyckas spåra den blinda personen, för det har vart så jävla många olyckor.
De sparkar upp dörren, tar tillbaka bebben och lämnar över den till sina föräldrar.
Och den blinda personen blir arresterad, allt för han trodde det var en soffkudde.

Är det så vi ska ha det, IKEA?
Är det rätt, IKEA?

Kommentarer
Hemlig beundrare

Du är söt Mons!

// Hemlig beundrare - A.K.A - Mr.S

2012-11-13 @ 15:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0